dimecres, 10 d’octubre del 2007

PFC: Client

Com a dissenyadors, el nostre client és una empresa de mobiliari d’oficina fictícia relativament petita però que fabrica un producte de qualitat mitjana/mitjana-alta. El seu catàleg és molt similar al de la seva competència i vol que li dissenyem un sistema de mobiliari diferent dels estàndards per destacar-se dels seus competidors. Ha detectat una nova necessitat, un possible nínxol de mercat i ha pensat en un dissenyador jove per tal de projectar-la.

La necessitat
Han pensat en que volen enfocar aquest producte a un comprador jove professional (30-35 anys) que fa pocs anys que ha muntat la seva pròpia empresa. Té un negoci que s’està consolidant i ha decidit adquirir un sistema de mobles separadors pel seu local, de mida mitjana i fins a la data, completament diàfan. Així guanyarà privacitat en certes àrees de l’empresa mantenint l’aspecte d’espai únic.
Ell o ella, com la seva empresa, té gust per la innovació i és per això que vol distingir-se de la seva competència, distanciant-se també per una seu corporativa diferent a la resta. Vol que els mobles de la seva empresa siguin molt especials i contemporanis, sense ser freds. El seu negoci està relacionat amb la creativitat i la tecnologia, pot ser una empresa de telecomunicacions, una d’informàtica o un estudi de disseny gràfic.
Té unes necessitats molt canviants ja que el flux de treballadors que hi ha a la oficina en un mateix instant és molt variable. D’aquesta manera vol poder desplaçar els mobles de tant en tant per si ha de fer una reunió no prevista, o si necessita més espai en un racó de l’oficina a causa d’un moment puntual de molta feina. És per aquest motiu que ha optat per no dividir l’oficina amb parets (ni prefabricades ni d’obra) sinó que s’ha decantat per un sistema de separadors mòbils molt més flexible.
A més el seu despatx rep sovint visites de clients, motiu pel qual vol que el separador sigui completament personalitzable respecte a la imatge de l’empresa. Això ha de venir tant des del punt de vista del color com des dels materials, que hi hagin superfícies a on reproduir el logotip de l’empresa de diferents maneres, i altres tipus de personalització que es definiran més endavant.

1 comentari:

Anònim ha dit...

hola alex,
he leido el blog y veo que escribiendo las ideas se van definiendo y poco a poco el territorio de accion se va cerrando.Respecto al público objetivo piensa que no solo sea para jovenes (30-35)en general la pasta la tienen los que ya no lo son tanto y si el producto es calidad media alta tal vez los que comienzan no se lo puedan permitir.
Creo que la opción de algo de seriedad no es descartable en absoluto y tampoc esta reñido con la opción de joven.